De opening van de 27 ste World Counsil te Zürich - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van YWCA NL World Council 2015 - WaarBenJij.nu De opening van de 27 ste World Counsil te Zürich - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van YWCA NL World Council 2015 - WaarBenJij.nu

De opening van de 27 ste World Counsil te Zürich

Door: Jolanda van Henningen

Blijf op de hoogte en volg YWCA NL

12 Juli 2011 | Zwitserland, Zürich

Dag 2 in Zürich maandag 11 juli is officiël de eerste dag van de 27 ste World Counsil van de YWCA.

Na een eenvoudig maar goed ontbijt om 7.00 in de ochtend ging de complete deleagatie naar de Krogresshaus om mee te doen aan de eerste Worschip van 8.00 in de morgen. Vlak voor de ingang worden onze “Young leiders” geschept door een vrijwilliger van de World Counsil omdat de worship voor hun op een andere locatie plaatsvindt.

De rest van de dag tot aan de officiële opening zijn Jolien en Evelien bezig met alle andere Young women.

De eerste Y sessie voor de rest van de delegatie begint om 9.00 met een interactive empathetic exercise sessie: “Putting in your Shoes”. De hele dag hebben wij diverse leerzame en inspirerende sessies bijgewoond.
Alle sessies geven een bijdrage aan het doel van Zürich; hoe gaat de Y samenwerken in de komende 4 jaar en wat gaan wij doen? Termen zoals; movementbuilding,siterhood, transformative leadership to realise women’s rights though a strong YWCA movement krijgen meer inhoud en betekenis. Belangrijk is: getting younger women on the board not because of the 25 % but you need younger women. Een vrouw zie het erg mooi: “haal 5 jonge vrouwen binnen en krijg er 100 nieuwe ideeën erbij”.

Eye openers voor de huidige bestuursleden en vrijwilligers wil je jonge vrouwen betrekken bij het werk van de Y dan moet je ze ook op de hoogte brengen wat er voor deze vrouwen binnen de Y allemaal mogelijk is.

Leaderschip is…
Kwowing your rights. Being determined. Having the will to succeed. Being humble…... next time more about leaderschip*. De officiële opening vond plaatst in The Fraumünster.

Naast inhoud, inspiratie en nog veel meer hebben wij heel veel lol samen. Na de opening in de kerk zijn we met Geeske, de delegatie en een twee observers naar de oude binnenstad van Zürich getrokken en daar een gezellig en niet al te duur (dat is een behoorlijke uitdaging) restaurant gevonden waar wij heerlijk hebben gegeten. Nu is het even genoeg geschreven voor vandaag….

Wij houden jullie op de hoogte!

Leaderschip is sharing with onthers*.

*Bron: handout van de 1e dag van de 27th World YWCA Counsil

• 12 Juli 2011 - 07:25

Geeske:

De YWCA Nederland ziet er geweldig uit met de orange sjaals en uiteraard ook in de lengte van de dames :)

Het was geweldig om even met jullie om de tafel te zitten onder het genot van een heerlijke maaltijd.

Wat een spirit en wat een mooie gesprekken!

Ik hoop dat via dit medium nog meer mensen kunnen meegenieten van de World Council!

• 12 Juli 2011 - 11:03

Annegien:

Klinkt goed dames!
    Een goed begin is het halve werk.
    Hopelijk kunnen jullie genieten van alle mooie woorden en inspirerende vrouwen om jullie heen. Ik weet zeker dat ze daar van jullie genieten. Wij thuis doen dat in elk geval.
    Liefs, Annegien