Still going strong! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van YWCA NL World Council 2015 - WaarBenJij.nu Still going strong! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van YWCA NL World Council 2015 - WaarBenJij.nu

Still going strong!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg YWCA NL

28 Maart 2011 | Nederland, Utrecht

Wat hebben we zondag een goede vergadering gehad! Veel besproken, goede actiepunten en op tijd klaar zijn. Wat wil je nog meer? In de pauze konden we zelfs heerlijk even van de lentezon genieten die goed aan het stralen was.
De laatste drie maanden voor de Council staan bij de Y zeker in het teken van Zürich en alles erom heen. In april, mei en juni wordt een drietal workshops vanuit de delegatie gegeven. Twee van deze workshops worden ook op de World Council zelf aangeboden in juli.
Op 15 april bijt Marie-Louise Vissers het spits af met een bijeenkomst die als thema ‘Vrouwelijke seksualiteit en veiligheid in eigen omgeving’ heeft. Binnen deze workshop wordt uitleg gegeven over de grootste gevaren van seksualiteit en de eventuele gevolgen voor slachtoffers. Er wordt een reflectie geboden op onder meer seksueel misbruik, besmetting van HIV/aids en zwangerschap.
In mei staat de workshop ‘Digi Me Digi You’ op de planning. Mieneke Knottenbelt en Evelien de Lange zullen alles vertellen over het idee van een digitaal platform binnen de Y gemeenschap, het onderzoek dat in Nederland is uitgevoerd en de daarbij behorende pilot. Deze workshop wordt ook aangeboden in Zürich. We hopen daar bij andere Y’s aansluiting te vinden voor dit digitale platform.
In juni sluiten Gulay Fitoz en Jolien Roetman de reeks af met een bijeenkomst over de Olijfboomcampagne. Jolien is bij de YWCA in Palestina en Oost-Jeruzalem geweest en weet op veel van haar toehoorders haar enthousiasme over te brengen en haar ontroering te delen. Gulay en Jolien zullen alles vertellen over de Olijfboomcampagne, het doel en de acties tot nu toe.
Ook op de ALV zal aandacht worden besteed aan de World Council. Aansluitend zal de delegatie een heerlijke kaasfondue voor geïnteresseerden bereiden. Naast aanwezigen van de ALV zijn voor het diner ook partners en vrienden van Y-leden van harte uitgenodigd. Voor een plekje aan tafel wordt 15 euro gevraagd. Naast de heerlijke kaasfondue word je dan voorzien van drankjes. Deze 15 euro wordt gedoneerd aan de deelname van de World Council.
Verder zijn alle subsidies aangevraagd. He is nu dus afwachten geblazen of de Haella Stichting, het Marieke Kloosterman Fonds en het Wilhelmina Druckerman Fonds de delegatie willen steunen. Fingers crossed! Marie-Louise, Geeske en Gulay hebben in elk geval fantastisch werk geleverd door de aanvragen op te stellen. Dank daarvoor dames!
Ook werd er heerlijk gemijmerd over de outfits die we in Zürich kunnen dragen. We willen in elk geval een beetje brede/grote oranje sjaals die we op verschillende chique dan wel casual manier om ons heen kunnen draperen. Ook willen we ons uitleven met allerlei accesoires als oorbellen, kettingen of misschien wel een broche met een molen. Het idee is ook ontstaan om hoeden te dragen. Niet de hele delegatie was enthousiast, maar waarschijnlijk gaan de dames die dit willen doen gewoon lekker voor de hoed.
In het lentezonnetje heeft Mieneke een foto van de delegatieleden gemaakt, die ook op deze pagina is gepost.
Tenslotte wil ik graag namens de gehele delegatie de dames bedanken die bij de vergadering aanwezig waren. Dank voor jullie enthousiasme, tips, scherpzinnigheid en steun!

Evelien

• 29 Maart 2011 - 15:49

Geeske:

Leuk om te lezen, hopelijk kan ik volgende vergadering aansluiten om jullie te helpen met de officiele stukken :)

• 18 Juni 2011 - 11:54

Jolanda Van Henninge:

Top verslag en een mooie foto. Leuk dat ik ook ben toegevoegd aan de delegatie. We gaan er een mooie en leerzame tijd van maken!
    Met vriendelijke groet,
    Jolanda